Geriatriefysiotherapie in Oldenzaal

Wat is geriatriefysiotherapie?

De geriatriefysiotherapeut heeft specifieke kennis over ouderen en ziektebeelden. Patiënten krijgen vooral oefentherapie om zo zelfstandig en mobiel mogelijk te blijven. De fysiotherapeut adviseert en begeleidt ook gezinsleden en mantelzorgers. Hij informeert patiënten en hun naasten over het ziektebeeld, de vooruitzichten, de behandeling, de dagelijkse handelingen en hulpmiddelen

Wat doet een geriatriefysiotherapeut?

Naarmate mensen ouder worden, is de kans groter dat ze klachten krijgen of minder mobiel zijn. Kort gezegd: ouderdom komt met gebreken. Dat geldt zeker voor mensen die niet meer voldoende (kunnen) bewegen. Speciaal voor kwetsbare ouderen en voor mensen op hoge leeftijd met complexe gezondheidsproblemen, is er de geriatriefysiotherapeut.
De fysiotherapeut behandelt ook patiënten die ouderdomsverschijnselen hebben die worden veroorzaakt door een ziekte of een aandoening. Denk hierbij aan een beroerte, dementie, een gebroken heup of Parkinson.

Lid ParkinsonNet: Wouter is lid van ParkinsonNet waardoor mensen met de ziekte van Parkinson bij ons de juiste zorg krijgen.

Valpreventie Oldenzaal: vallen komt helaas regelmatig voor onder ouderen. Regelmatig organiseren wij een cursus valpreventie i.s.m. Hantei. Neem gerust contact op met onze praktijk voor meer informatie.

Voor vragen over geriatriefysiotherapie, neem contact op met de praktijk