Speciale behandeltechnieken in Oldenzaal

Dry needling

Dry needling is een effectieve techniek voor de behandeling van spierpijn en spiergerelateerde klachten. Met speciale, fijne naalden behandelen we de ‘triggerpoints’, de pijnlijke spierknopen in het onderliggende weefsel. Druk op een spierknoop geeft vaak een pijnlijke uitstraling in het lichaam. Door het triggerpoint gericht aan te pakken verlicht of verdwijnt de pijn. Dry needling is niet vergelijkbaar met acupunctuur.

Ontspanning en aanspanning
Na de behandeling kan de spier ontspannen, maar ook een gezonde aanspanning leveren. Vaak leidt dry needling direct tot pijnvermindering. Ook de doorbloeding van de spier verbetert aanzienlijk. Wanneer we de spierverharding aanprikken, voelt u het inbrengen van de naald bijna niet. Er ontstaat een drukkend gevoel en de spier kan zich korte tijd aanspannen als in een reflex. Meestal ontspant de spier zich direct. De spierspanning neemt af en de bewegelijkheid neemt toe.

Wat kost het?
De methode maakt deel uit van de complete behandeling fysiotherapie. Indien uw aanvullende verzekering fysiotherapie dekt, vallen ook de kosten van dry needling hieronder.

Voor vragen of een afspraak, neem contact op met de praktijk

High Power Laser Therapie

High Power Laser Therapie is een pijnloze, zeer effectieve manier om pijn te bestrijden, ontstekingen sneller te genezen, wonden sneller te genezen, vele lichamelijke klachten sneller en efficiënter op te lossen en sneller te herstellen na blessures.

Hoe werkt het precies

Als 810 nanometer laserlicht met een bepaalde energie en golflengte in de weefsels terecht komt, ontstaat er een proces dat ‘fotobiostimulatie’ heet. In de cellen van het lichaam zitten zogenaamde ‘chromoforen’, kleine moleculen die de fotonen (laser-lichtdeeltjes) absorberen en omzetten in de productie van lokale energie op celniveau. In gezond weefsel is deze extra energie niet zo zinvol, maar in beschadigd weefsel wordt het gebruikt voor het normaliseren van de celfunctie, remmen van schadelijke ontstekingsreacties, stimuleren van het genezingsproces en verminderen van de pijn. Dit alles zonder het toedienen van medicatie. Laserlicht stimuleert de patiënt in zijn eigen genezingsproces.

Voor vragen over High Power Laser Therapie, neem contact op met de praktijk